måndag 11 juni 2012

Och nu - SOMMARLOV!

Jag har faktiskt gjort det jag tänkte med den här bloggen under terminen: jag har använt den för att reflektera över min undervisning i allmänhet och min IKTanvändning i synnerhet. Jag kommer att fortsätta till hösten. Det är ett så bra sätt att få syn på sina tankar, att skriva ner dem. Och i bästa fall kan mina tankar väcka andra tankar hos andra.

Men nu, nu tar jag sommarlov.

Jag tror att det är viktigt - att ta sommarlov. Att återhämta sig efter ett läsår, att hämta energi och lust och engagemang i helt andra saker än skolsituationen. Själv ska jag ladda med konserver och böcker och ge mig ut till ön i Stockholms yttre skärgård för att läsa, bada, sola, läsa, elda vedspis, hämta vatten i brunnen, läsa, läsa, umgås med familj och vänner, akta mig för huggormar, läsa, bada mer, baka sockerkakor, dricka eftermiddagskaffe, och så läsa lite. Kanske blir det Ulysses, kanske inte. Kanske blir det Buddenbrocks, kanske inte. Deckare blir det, och kanske några fackböcker, och olästa godbitar från bokmässan förra hösten, och kanske Sara Lidman, och alltid Tove Jansson, och möjligen... Ja, jag har inte bestämt mig. Men en sak är säker, uppkopplad kommer jag inte vara så ofta. För att bli det måste man cykla till ångbåtsbryggan, det är enda stället med någorlunda säker täckning. Och där kan man ju inte hänga jämt.

Därför blir det inga inlägg förrän i augusti. Skulle jag tro. Till mig själv, och till eventuella andra läsare: njut av sommaren! När hösten kommer blir det mycket nytt och spännande. Som alltid!

1 kommentar: