tisdag 24 april 2012

BiBMeetScand!


I morgon ska jag prata på BiBMeetScand, en programpunkt på SETT främst för bibliotekarier. Lite som en katt bland hermelinerna känner jag mig allt – bibliotekarier, som är det coolaste som finns med all sin kunskap om informationssökning och sin kärlek till böcker. Och hur kan mitt inslag om flipfilmer passa in i det en bibliotekarie vill veta något om?

Fast, om det är något jag tror på är det väl att man oftast inte riktigt vet vad det är man kan lära sig något nytt av, och vad som kan göra att man kommer på något avgörande. Visste man det hade det ju redan hänt, liksom.
Därför tänker jag att mina åtta minuter kanske, trots att inte jag vet hur, kan leda nån annan på spår den inte hittat till annars. Och dotera har tittat igenom presentationen. Den skoningslösa kritik hon ger får jag nog ingen annanstans. Hon godkände. Så nu är det bara att komma ihåg att man ser mindre nervös ut än man känner sig, att hålla stenhårt i orden så att tidsramen inte sprängs – och att köra på. 

BiBMeetScand i morrn!

2 kommentarer:

  1. Det var en mycket bra presentation! Tycker jag som är skolbibliotekarie. :) Jag har själv varit inne på att filma bokprat och lägga ut på skolans hemsida. Nu blev jag än mer övertygad om att det är något att satsa på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Magnus, kul om jag kan inspirera andra att använda film! Jag tänker att jag skulle vilja låta mina elever göra bokprat också (men har inte riktigt ITstöd för det. Än.).

      Radera