tisdag 7 februari 2012

Ett slag för twitter

Jag har kommit en bit på väg i mitt flippande. Jag hade aldrig kommit nånstans om jag inte snabbt fått glada tillrop och praktisk hjälp av kollegor på nätet, kollegor jag aldrig träffat IRL och som jag aldrig hade kommit i kontakt med om det inte varit för twitter.

Alla lärare borde använda twitter. Man behöver inte skriva något särskilt själv (det är lätt att känna sig lätt desavouerad av alla slagfärdiga skribenter - eller så kan man känna sig uppmuntrad och lite uppeggad, så gör jag ;) )men man hittar ganska snart pedagoger, forskare...tja, alla möjliga som man kan få tips och idéer av. Och twitter har (för mig i alla fall) varit ett vänligt ställe, där man kan kasta ut en (ibland rätt dum) fråga och få svar. Snabbt, ofta precist, och med glatt humör.

Twitter är ett forum för fortbildning och uppmuntran. Für alle!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tack för en intressant blogg! Jag är lärare och har nyss börjat använda mig av Twitter. Jag tar gärna emot ett enkelt tips från dig: skall man slänga ut fråga under en haschtagg eller vad? Om jag skriver en fråga i mitt eget twitterflöde händer inget...

    Tack igen!

    mvh
    Henrik Svensson

    SvaraRadera