söndag 12 februari 2012

Inför vecka 7

Hm.

Två miniföreläsningar (om Kafka och om romantik och nationalism), ett bokprat (om Mann och Hesse), ett alldeles vanligt PP-bildspel om filmcensurens historia i ett svenskt perspektiv - med den PP jag gjorde förra veckan om språklig variation och uppgiften "språkspaningar" tror jag att jag nu är rustad inför veckan. Eller att eleverna är rustade inför lektionerna. Men, nota bene, då är det två kurser som inte går den här veckan (av olika skäl), och så har jag inte rättat en enda vare sig av uppsatserna, bokrapporterna eller religionsskrivningarna. Och jag har jobbat illermycket i helgen (eftersom jag ändå skulle tillbringa ganska mycket tid på egen hand).

Jag ser verkligen fram mot att ha PRÖVAT det här ett tag snart, så att jag kan börja UTVÄRDERA (eller snarare låta eleverna utvärdera) vad det ger. Just nu tycker jag att det ger rätt mycket en känsla av att man kan jobba hur mycket som helst. Men så är det ju faktiskt ofta i början av något: det ÄR uppför i uppstart. Antar att det är därför det bara inte GÅR att genomföra något nytt som dessutom är direkt tråkigt (för då har man inget som hjälper en upp). Hittills tycker jag att det är kul - men för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar