onsdag 8 februari 2012

Puh

Det här med att arbeta till man är 75 känns helt omöjligt. Fortsätter det så här (vilket det inte gör) kommer jag att ha jobbat in arbetstiden fram till 75 så att jag hinner med en LÅNG och LEDIG pensionstid i ren komp. Typ. Som om komp fanns i ett lärarliv.

Men nu har jag gjort min första Glog. Är inte säker på att man behöver det verktyget så mycket - men tror att det kan roa en del elever. Nog så viktigt. Jag kör på en trial för edu-konto, och antar att jag måste börja tala lite med min skolledning om småkostnader för den här typen av program som är "sågottsomgratis". Men inte helt.

Jag tycker INTE att verktyget var alldeles lättmanövrerat utan handledning, men jag klarade i alla fall att få till en visningsposter till i morgon, så att eleverna ska kunna få en idé om vad de skulle kunnat göra. Om de hade haft tillgång till datorer.

Här är min testGlog: Första försöket på Glogster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar