fredag 17 februari 2012

Ljus i tunneln

Glittrande sol över snö som ännu är vit. Vackert. Ljust. Och därtill visst ljus över detta med PP med berättarröst.

Gårdagens ökenupplevelse av att inte kunna ladda upp bildspel med voiceover på min Google site, och inte få informationen att se vettig och rimligt överblickbar ut på Fronter har i dag av räddande kollegor resulterat i en trial på Byte Scout som ska kunna konvertera PP till videofiler. Vilket jag behöver kunna göra för att lägga upp bildspelen på youtube - vilket är ett smart sätt att få in dem på min Google site... (alla Macanvändare säger: Quicktime, iMovie och vad är problemet? Att jag inte ÄR Macanvändare - det är problemet. Att Stockholms stad inte är det.).

Jag har som sagt en 30 dagars trial, men jag undersöker om man kan få tillgång till programmet gratis (viket verkade möjligt om man skulle använda det för open source. Vilket jag ju ska).

Mitt första test visade a) att det gick snabbt och lätt att få en 10 min PP att bli video men att b) ljudkvalitén var väldigt risig. Vilket de varnar för på Byte Scout... Nå, jag ska försöka se vad man kan göra åt saken. Och så ska jag undersöka om jag inte kan få tag på en Mac...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar