torsdag 23 februari 2012

Saker som jag lämnar i skolbyggnaden när jag går på lov

1. Besvikelsen över att uppdateringarna som sker av det stora sammanhanget också raderar alla mina bokmärken i Explorer. Alla. En gång i månaden. Senast i dag.
2. Ilskan över att vi betalar 700 000:- för elevkonton som inte en unge använder - och som ofta inte ens fungerar.
3. Mattheten över att vi inte får bestämma själva om till exempel elevkonton, så att de 700 000:- inte går att spara in på. När vi ska spara 3 miljoner skulle det vara bra att börja med att genast stryka just den där kostnaden. Men icke. (Jag har en del andra rätt tydliga och väldigt effektiva besparingsförslag också, som inte skulle förändra kvalitén särskilt mycket. Men som sagt, IT-kostnader till Volvo får kan inte diskuteras.)
4. Hungern som river i magen när man inte hinner äta lunch eftersom de 35 minuter som ska användas till lunch går till att släpa datorvagnar genom korridorer och i hissar. En vagn på våning ett och en på våning två ska först till våning tre, sen ner till ett annat klassrum på våning två. (Däremellan till ett annat klassrum på trean). Och så till slut till respektive förvaringsplatser på våning ett och två.
5. Uppgivenheten.
6. Platsbanksprenumerationen.
7. Lösenordet till F--

Kvar i plugget. Men jag drar iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar