måndag 13 februari 2012

Inför - inte istället för

Det finns anledning att fundera över detta med hemföreläsningarna. Läste en bra artikel om Michael Wesch och hans förhållningssätt (som jag fick tips om i twitterfödet - ständigt goda tips och inskott i twitterflödet. Man behöver inte twittra själv, man kan leva på andras insikter) om att arbeta TILLSAMMANS med eleverna, och att hemföreläsningarna inte är något man kan göra istället för det arbetet.

Jag tror att det har sina fördelar att komma lite efter i utvecklingen (eller så uppmuntrar jag bara mig själv med detta tänkande) - man kan faktiskt lära en hel del av andra. Eller hur?

Och jag är fortfarande inne på att detta är sättet att arbeta: för att få arbetet TILLSAMMANS med eleverna att funka bättre.

Artikeln jag läste (ur The Cronicle).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar