torsdag 23 februari 2012

Saker jag tar med mig när jag går på sportlov

1. Glädjen över den kreativitet och digitala skicklighet mina ettor visat i sina naturvetarpresentationer.
2. Värmen i det precisa och helt sanningsenliga beröm de ger varandra i kamratresponsen på just dessa presentationer.
3. Förvåningen över hur de i kamratresponsen hänvisar till de olika hemföreläsningarna jag lagt ut, och hur de använt dem. Det funkar ju bättre än jag trodde (och jag trodde att det skulle funka ganska bra - annars hade jag inte börjat flippa...)!
4. Förtjusningen med vilken tvåorna deltar i gags om litteratur och läsning i den gemensamma fb-gruppen för lärare och elever i klassen. Jag skriver info - de svarar snabbt med glada och underfundigt ironiska kommentarer.
5. Frågan om vi inte borde ha en gemensam youtubekanal för klassens filmer och presentationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar