torsdag 16 februari 2012

Motlut

Suck.

Två hemföreläsningar i filmkunskap har jag gjort idag - och jag tänkte att det här inlägget skulle handla om "före eller efter", som jag diskuterade med mina elever i går. Före eller efter arbetslektionen - genomgången? Det är lite olika det, hur vi tänkte i klassrummet...

Men det orkar jag inte tänka på. Nu orkar jag knappt tänka på att Fronter ballat ur så att det inte går att skriva i planeringsarket jag har på min startsida, och att Google sites inte stödjer PP med berättarröst: man får upp ett halvmaschigt bildspel utan berättarröst och utan animeringar. Vilket blir oläsligt och ointressant.

Och den här lärprocessen det är att förstå vad man kan och inte kan göra, den känns just nu bara motig. BARA motig. Det är enkelt och rätt funktionellt med PP med berättarröst. Men jag antar att jag borde lära mig nån annan slags slideshow istället... för att kunna använda min Google-site. Åh vad jag INTE orkar det just nu.

Idag: flip-flop 0-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar